hrvatskijezik

hrvatski jezik za srednje škole
 
Početna stranicaPočetna stranica  PortailPortail  FAQFAQ  PretraľnikPretraľnik  RegistracijaRegistracija  ČlanstvoČlanstvo  Korisničke grupeKorisničke grupe  Login  

Share | 
 

 KAKO POBOLJŠATI INTERNO ŠKOLSKO OCJENJIVANJE

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 52
Registration date : 14.07.2007

PostajNaslov: KAKO POBOLJŠATI INTERNO ŠKOLSKO OCJENJIVANJE   uto lis 02, 2007 1:56 am

ZNANJE :

1. Hipotetički konstrukt
2. Uvjetna mjera nemjerljivog
3. Skup činjenica i generalizacija “objektivne” stvarnosti

RAZINE ZNANJA:

1. Prisjećanje…………Čuo….
2. Prepoznavanje…….To spada u …….
3. Reprodukcija………To je……
4. Automatizacija…….To mogu bez razmišljanja
5. Operativnost……….Ako je….onda je…..
6. Stvaranje …………..Ako je….onda bih….

ŠTO JE OCJENA?


1. Mjera količine sadržaja ?
2. Mjera kakvoće sadržaja ?
3. Mjera učenikovih općih sposobnosti ?
4. Mjera učenikovih verbalnih sposobnosti ?
5. “Odgojno” sredstvo ?
6. Odraz uvjeta učenja ?
6. Mjera učenikova napretka prema njemu samom ili zadanim kriterijima uspješnosti ?


ČIMBENICI GREŠKE MJERENJA:

1. Objektivne determinante greške : dispozicije,osobine ličnosti, obiteljski status, društveni kontekst
2. Subjektivne determinante greške : učitelj, učenik, sadržaj
3. Greške «mjerila»
[Vrh] Go down
Korisnički profil http://hrvatskijezik.forumotion.com
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 52
Registration date : 14.07.2007

PostajNaslov: Re: KAKO POBOLJŠATI INTERNO ŠKOLSKO OCJENJIVANJE   uto lis 02, 2007 1:56 am

SUBJEKTIVNE DETERMINANTE GREŠKE :



UČITELJ:

1. Osobine i razvijenost ličnosti

2. Tip ispitivača : aktivan, pasivan

3. Način postavljanja pitanja

4. Predrasude i preduvjerenja

5. Zlouporabe ocjene kao odgojnog sredstva

6. Osobna jednadžba

7. Hallo-efekt

8. Aha-efekt

9. Pogreška zlatne sredine

10. Pogreška kontrasta

11. Logička pogreška

UČENIK:
1. Čuvstvena otpornost na ispitnu situaciju

2. Način reagiranja na ispitivanje
3. Verbalne i neverbalne sposobnosti izražavanja
4. Sposobnost opažanja neverbalnih poruka
5. Vještina i brzina samokorekcije
6. Sposobnost manipuliranja podacima i ljudima
7. Jasnost, određenost i konciznost izražavanja
8. Sposobnost razumijevanja konteksta pitanja


SADRŽAJ :
1. Specifičnost sadržaja i podobnost procjene
2. Odnos razine znanja o sadržaju i razine ovladanosti sadržajem

GREŠKE INSTRUMENATA:
1. Usmeno ispitivanje,ZOT,kontrolne zadaće,tematske zadaće
2. Struktura instrumenata i vrste pitanja
3. Način ispravljanja radova
4. Povratna informacija o uspješnosti učenika
[Vrh] Go down
Korisnički profil http://hrvatskijezik.forumotion.com
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 52
Registration date : 14.07.2007

PostajNaslov: Re: KAKO POBOLJŠATI INTERNO ŠKOLSKO OCJENJIVANJE   uto lis 02, 2007 1:57 am

KAKO USPOSTAVITI SNAŽNIJU KONTROLU NAD SOBOM U PROCESU

INTERNOG ŠKOLSKOG OCJENJIVANJA

1. U radu opažajte reakcije svojih učenika

2. Dogovorite “tajne” znakove sa svojim učenicima : dosta mi je, ne razumijem, umoran sam, ponovite i razjasnite…;

ovi će znakovi razbiti nepovjerenje ; omogućiti neverbalnu komunikaciju među vama, a istovremeno će djelovati

osvježavajuće na nastavni proces

3. Nastavu koncipirajte tako da kreće od životnih pitanja prema znanstvenim činjenicama i generalizacijama


4. Za provjeravanje usvojenosti prethodno obrađenih nastavnih sadržaja sa svaki sat osmislite kratke ispite znanja


5. Osmislite načine davanja povratnih informacija o uspješnosti rješavanja takvih kratkih, petominutnih ispita znanja

6. Osvijestite kod učenika da ako varaju, ne varaju vas već sebe

7. Stalno provjeravajte svoj udio u napredovanju učenika: ono što većina učenika ne zna nije njihova krivica



8. Ne krećite naprijed sa sadržajima prije nego ste sigurni da su postojeći usvojeni

9. Osmislite standardiziran i dobi učenika primjeren način prikazivanja rezultata ispita kako bi im pružao trajnu povratnu

informaciju o njihovom napredovanju

10. Bilješke o savladavanju sadržaja unosite vi u svoje liste i učenici u svoje


11. Bilježite svaki podatak o napredovanju učenika koristeći se standardiziranim oblicima bilježenja rezultata i/ili

dogovorenim znakovima te na taj način stvarajte profil-liste učenika

12. Osmislite,koristite, korigirajte i poboljšavajte zadatke objektivnog tipa nakon zaokružene nastavne teme ili dijela

sadržaja kojega ste obradili,uvježbali, ponovili

13. Provjeravajte stalno ali ne ocjenjujte stalno


14. Pismeni oblici ispita obvezni su za sve učenike bez obzira na odsutnost

15. Budite svjesni svojih nesvjesnih grešaka pri procjenjivanju i tako ćete manje griješiti

16. Ocjena mora biti mjerilo znanja i osobnog postignuća te je stoga ne koristite kao nagradu ili kaznu,a ponajmanje

kao odgojno sredstvo

17. Ocjena mora uvažavati i uloženi trud i razinu osobnog postignuća kako bi svakome zajamčili uspjeh

18. Ocjena nikad ne smije biti surovi zbroj usvojenih činjenica i generalizacija već i pokazatelj razine njihove usvojenosti

19. Konačna ocjena nije aritmetička sredina sviju ocjena već pokazatelj razine i trenda kretanja učeničkih znanja i osobnih

postignuća

20. Shvatite svoj posao kao igru,
kao ispunjenje slobodnog vremena,
kao prostor za ostvarivanje sebe
kao vrhunskog dramskog umjetnika
kojemu nije stalo do formalnih oblika priznavanja ni slave.

Priznanje će doći samo od sebe,
mnogo vrijednije i mnogo trajnije od svih plaketa,
priznanja, novčanih nagrada…

Stići će u obliku osobnog zadovoljstva poslom i
sreće što ste s nekim podijelili nešto dobro i trajno.

Zar ne želite biti sretni ?!
[Vrh] Go down
Korisnički profil http://hrvatskijezik.forumotion.com
Sponsored content




PostajNaslov: Re: KAKO POBOLJŠATI INTERNO ŠKOLSKO OCJENJIVANJE   Today at 7:36 pm

[Vrh] Go down
 
KAKO POBOLJŠATI INTERNO ŠKOLSKO OCJENJIVANJE
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» Kako preživjeti na pustom otoku????
» Kako se obraniti od životinja?
» kako napraviti dršku za nož
» Početnik - kako započeti
» kako otvoriti svoj blog??

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
hrvatskijezik :: OCJENJIVANJE-
Forum(o)Bir: