KAKO USPOSTAVITI SNAŽNIJU KONTROLU NAD SOBOM U PROCESU
INTERNOG ŠKOLSKOG OCJENJIVANJA
1. U radu opažajte reakcije svojih učenika
2. Dogovorite “tajne” znakove sa svojim učenicima : dosta mi je, ne razumijem, umoran sam, ponovite i razjasnite…;
ovi će znakovi razbiti nepovjerenje ; omogućiti neverbalnu komunikaciju među vama, a istovremeno će djelovati
osvježavajuće na nastavni proces
3. Nastavu koncipirajte tako da kreće od životnih pitanja prema znanstvenim činjenicama i generalizacijama
4. Za provjeravanje usvojenosti prethodno obrađenih nastavnih sadržaja sa svaki sat osmislite kratke ispite znanja
5. Osmislite načine davanja povratnih informacija o uspješnosti rješavanja takvih kratkih, petominutnih ispita znanja
6. Osvijestite kod učenika da ako varaju, ne varaju vas već sebe
7. Stalno provjeravajte svoj udio u napredovanju učenika: ono što većina učenika ne zna nije njihova krivica
8. Ne krećite naprijed sa sadržajima prije nego ste sigurni da su postojeći usvojeni
9. Osmislite standardiziran i dobi učenika primjeren način prikazivanja rezultata ispita kako bi im pružao trajnu povratnu
informaciju o njihovom napredovanju
10. Bilješke o savladavanju sadržaja unosite vi u svoje liste i učenici u svoje
11. Bilježite svaki podatak o napredovanju učenika koristeći se standardiziranim oblicima bilježenja rezultata i/ili
dogovorenim znakovima te na taj način stvarajte profil-liste učenika
12. Osmislite,koristite, korigirajte i poboljšavajte zadatke objektivnog tipa nakon zaokružene nastavne teme ili dijela
sadržaja kojega ste obradili,uvježbali, ponovili
13. Provjeravajte stalno ali ne ocjenjujte stalno
14. Pismeni oblici ispita obvezni su za sve učenike bez obzira na odsutnost
15. Budite svjesni svojih nesvjesnih grešaka pri procjenjivanju i tako ćete manje griješiti
16. Ocjena mora biti mjerilo znanja i osobnog postignuća te je stoga ne koristite kao nagradu ili kaznu,a ponajmanje
kao odgojno sredstvo
17. Ocjena mora uvažavati i uloženi trud i razinu osobnog postignuća kako bi svakome zajamčili uspjeh
18. Ocjena nikad ne smije biti surovi zbroj usvojenih činjenica i generalizacija već i pokazatelj razine njihove usvojenosti
19. Konačna ocjena nije aritmetička sredina sviju ocjena već pokazatelj razine i trenda kretanja učeničkih znanja i osobnih
postignuća
20. Shvatite svoj posao kao igru,
kao ispunjenje slobodnog vremena,
kao prostor za ostvarivanje sebe
kao vrhunskog dramskog umjetnika
kojemu nije stalo do formalnih oblika priznavanja ni slave.
Priznanje će doći samo od sebe,
mnogo vrijednije i mnogo trajnije od svih plaketa,
priznanja, novčanih nagrada…
Stići će u obliku osobnog zadovoljstva poslom i
sreće što ste s nekim podijelili nešto dobro i trajno.
Zar ne želite biti sretni ?!